Guestbook

fOlLoWeRs

June 14, 2010

Adoiiii Sakit Kepala!!!

Share


sejak kebelakangan nie aku selalu sakit kepala
macam2 benda yang pikir
tentang masa depan la
kerjaya la (masalah keja la...korang nie pun)
macam2 benda yang ada dalam kepala otak nie
semua tu kena pikir tuk diri sendiri gak
tapi aku berharap sangat dapat selesai macam2 masalah nie secepat mungkin
dah tak larat nak pikir dah
bertambah sakit kepala nie...

aku tau korang pun mesti ada masalah kan????
kan kan kan???? :)
cuma masalah kita ja berlainan
idup nie kalau xda masalah pun susah gak
x best gak kalau selalu happy ja kan
tapi orang cakap walau apa pun masalah kita, kita mesti hadapi dengan tenang
jangan lari dari masalah
aku nie sampai sekarang masalah tak selesai selesai
haishhhh
bila la masalah nie nak setel
dah nak jadi sewel dah nie
tapi xpa jangan lari dari masalah :)
cakap senang la
diri sendiri yang kena tanggung....huhuuhuhuh

meh kita check apa punca sakit kepala

1. faktor pemakanan
2. selalu tidur lewat (aku rasa cam sentiasa tidur awal ja)
3. masalah tempat kerja
4. tekanan
5. masalah sampingan cth : kewangan, hutang piutang
6. bergadoh dengan bf (hampeh)
7. lain2 (aku dah x larat nak pikir la)


aku ada kata2 hikmah nie tuk korang
aku copy+paste ja

"jika rasa kecewa, alihkan pandanganmu ke arah sungai, airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu yang menghalangnya. dan jika rasa sedih, alihkan pandanganmu ke arah langit, sedarlah dan sentiasa ingatlah bahawa ALLAH sentiasa bersamamu"


"kita perlu tahu selepas ujian itu selesai satu lagi ujian akan datang, maka bersedialah dalam menghadapi ujian yang seterusnya. untung bagi mereka yang selalu diberi ujian tanda ALLAH sayang padanya. semoga kita sentiasa menjadi hambaNya yang sentiasa redha atas ujian dan ketentuan ALLAH. apa yang di tetapkan unuk kita itulah yang terbaik!!!"


"bila ALLAH cepat makbulkan doamu maka Dia menyayangimu, bila Dia lambat makbulkan doamu maka Dia ingin mengujimu, bila Dia tidak makbulkan doamu maka Dia merancang sesuatu yang lebih baik untukmu. oleh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH"






p/s : renung2kan dan selamat beramal :)

No comments:

Post a Comment

sila komen kat sini yerrr...